دیجیتال مارکتینگ
 
نویسندگان
لینک دوستان
لینکی ثبت نشده است
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است

سونی ویژگی backward compatibility کنسول PlayStation 5 را تایید کرده ولی براساس یک شایعه، این شامل همه کنسول‌های خانگی قبلی شرکت می‌شود.
مارک سرنی به عنوان سرپرست تیم معماری سخت‌افزاری کنسول نسل نهمی سونی یعنی پلی‌استیشن 5، در سال ۲۰۱۹ فاش کرد که کنسول جدید خانگی این شرکت قرار است از ویژگی backward compatibility پشتیبانی کند؛ قابلیتی که به کنسول این اجازه را می‌دهد تا عناوین عرضه شده برای پلتفرم‌های قدیمی‌تر پلی‌استیشن را هم اجرا کند. سرنی گرچه اشاره مستقیمی نکرد که دایره پشتیبانی این ویژگی به کدام کنسول‌ها محدود می‌شود، ولی به شکل بارز این موضوع قطعی است که همه عناوین موجود در PS4، در PS5 هم قابل تجربه هستند. لازم به ذکر است که PS4 عمدتا به دلیل تغییر کامل معماری سخت‌افزاری نسبت به کنسول‌های قبلی، چنین ویژگی را ندارد.

 

با توجه به یک گزارش جدید، به نظر می‌رسد که PlayStation 5 نه تنها از عناوین PS4، بلکه حتی از عناوین PS1، PS2 و PS3 هم پشتیبانی می‌کند. این ادعا که اولین بار توسط یک کانال تحلیلی یوتیوبی به نام HipHopGamer مطرح شده، به ویژگی جدیدی در کنسول بعدی سونی می‌پردازد که از آن با نام remastering engine یا موتور ریمسترسازی یاد شده است. این ادعا که توسط سونی تایید نشده، می‌گوید که پلی‌استیشن 5 با کمک این تکنیک قادر است همه بازی‌های قدیمی عرضه شده برای کنسول‌های خانگی سونی را هم اجرا کند. بنا به ادعای جدید، remastering engine به شکل خودکار اقدام به ارتقای سطح نمایشی و کیفیت تصویری این عناوین نیز می‌کند که در صورت درستی، می‌تواند یک ویژگی بسیار جذاب برای طرفداران باشد. شما می‌توانید این ویدیو را در اینجا مشاهده کنید.

لازم به ذکر است که سونی هنوز کنسول جدید خود را رونمایی نکرده و با توجه به اینکه تنها کم‌تر از ۱۲ ماه تا تعطیلات سال نو ۲۰۲۰ و موعد عرضه کنسول باقی مانده، انتظار می‌رود که به زودی خبرها و جزئیات جدید پیرامون آن را منتشر کند. یکی از شایعات در این رابطه، به رونمایی PS5 در کنفرانس سونی در CES 2020 اشاره دارد که تا ساعاتی دیگر شروع خواهد شد. پیرامون ادعای جدید این کانال یوتیوبی، گرچه نمی‌توان احتمال پشتیبانی از بازی‌های نسل پنجم، ششم و هفتمی را برای PS5 به کلی رد کرد - خصوصا با توجه به اینکه کنسول رقیب Xbox Series X از بسیاری از عناوین نسل‌های قبلی پشتیبانی خواهد کرد - ولی این موضوع از جهات مختلفی بعید به نظر می‌رسد. در هر صورت، باید منتظر ماند و دید که سونی جزئیات ویژگی backward compatibility پلی‌استیشن 5 را در چه زمانی معرفی می‌کند و اینکه آیا ادعای وجود سیستم remastering engine در این کنسول صحت دارد یا خیر.

منبع : gamerant

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۷ دی ۱۳۹۸ ] [ ۰۸:۴۳:۳۰ ] [ امیر روزی طلب ]
[ ]
.: Weblog Themes By nasrblog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب