دیجیتال مارکتینگ
 
نویسندگان
لینک دوستان
لینکی ثبت نشده است
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است

شرکت اینتل هم‌زمان با مسابقات المپیک 2020، مسابقاتی را با حضور بازی‌های Rocket League و Street Fighter V برگزار می‌کند.

در سال‌های اخیر بحث‌های زیادی پیرامون حضور بازی‌های ویدیویی به‌عنوان یکی از رشته‌های مسابقات المپیک شکل گرفته است؛ بحث‌هایی که موافقان و مخالفان زیادی دارند ولی به نظر می‌رسد کم‌کم در حال حرکت به سمتی هستیم که شاید بتوان در دوره‌های بعدی المپیک شاهد حضور بازی‌های ویدیویی هم بود. اتفاقی که رویداد Intel World Open می‌تواند به‌نوعی آغازگر آن باشد.

به‌گزارش The Esports Observer، کمپانی اینتل قصد برگزاری مسابقاتی بزرگ با حضور دو بازی راکت لیگ (Rocket League) و استریت فایتر 5 (Street Fighter V) را دارد و قرار است برای هرکدام از این دو بازی هم ۲۵۰ هزار دلار جایزه در نظر گرفته شود، یعنی در مجموع ۵۰۰ هزار دلار جایزه برای مسابقاتی که به فاصله‌ی کمی از المپیک ۲۰۲۰ شاهد برگزاری آن خواهیم بود. به گفته‌ی مارک سابوتنیک مدیر بخش تجاری اینتل، این دو بازی به این علت انتخاب شده‌اند که حتی مخاطبان آماتور هم می‌توانند از تماشای آن‌ها لذت ببرند و مسابقات داغ و مهیج این دو بازی را به‌خوبی دنبال کنند و البته این قضیه در مورد ساخته‌ی کپکام با ژاپنی بودن بازی و حال و هوای مناسب آن برای المپیک توکیو هم ترکیب می‌شود.

مسابقات مقدماتی این دو بازی در کشورهای مختلف و به‌شکل آنلاین برگزار خواهد شد و پس از آن نوبت به دور بعدی مسابقات در ماه ژوئن ۲۰۲۰ می‌رسد که در شهر کاتوویتسه واقع در لهستان دنبال می‌شود. در نهایت هم افراد برتر عازم ژاپن می‌شوند تا به فاصله‌ی کمی تا زمان برگزاری المپیک در تاریخ ۲۴ جولای ۲۰۲۰ (۳ مرداد ۱۳۹۹) در تالار موسیقی Zepp DiverCity واقع در توکیو به رقابت با یکدیگر بپردازند.

 

در حالی‌که هنوز تا حضور رسمی بازی‌های ویدیویی در المپیک فاصله داریم، بازی‌های آسیایی از این نظر عملکرد بهتری داشته‌اند و در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا شاهد برگزاری مسابقاتی در این زمینه بودیم؛ مسابقاتی که البته با مدال‌های رسمی و تأثیرگذار در جدول مدال‌ها همراه نبودند، ولی در ۶ رشته‌ی مختلف از جمله Pro Evolution Soccer 2018، StarCraft II و League of Legends برگزار شدند و نمایندگان کشورمان هم در آن‌ها عملکرد مناسبی داشتند که شامل یک نایب‌قهرمانی در PES 2018 و مقام چهارمی در StarCraft II می‌شد. در حال حاضر هم صحبت‌هایی مبنی بر افزایش اهمیت ورزش‌ های الکترونیک (Esports) و اهدای مدال‌هایی با ارزش واقعی در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ به گوش می‌رسد که البته احتمال انجام این کار خیلی هم زیاد نیست.

در مورد المپیک هم تا امروز خبرهای مختلفی را شاهد بوده‌ایم ولی با وجود اظهار امیدواری افرادی چون تونی استانگه که در انتخاب پاریس به‌عنوان میزبان المپیک ۲۰۲۴ نقش داشت، رییس کمیته‌ی بین‌المللی المپیک یعنی توماس باخ همچنان علاقه‌ی زیادی به این موضوع ندارد و خشن بودن بازی‌های ویدیویی را عاملی برای عدم حضور آن‌ها در المپیک می‌داند؛ موضوعی که او در صحبت‌های سال گذشته‌ی خود هم به آن اشاره کرده و گفته بود:

هر بازی ورزشی که با نبرد دو نفر همراه است خاستگاه خود را در عالم واقعیت دارد، ولی ورزش سعی می‌کند آن‌ها را به شکلی متمدنانه نمایش دهد. اما موضوع بازی‌های ویدیویی متفاوت است و وقتی شما با بازی خشنی طرف هستید که در مورد کشتن دیگران است، نباید انتظار حضور آن را در المپیک داشته باشید.

البته با وجود صحبت‌های باخ، سال گذشته شاهد برگزاری مسابقاتی در ارتباط با ورزش‌های الکترونیک با همکاری اینتل در پیونگ‌چانگ کره‌جنوبی بودیم که یک هفته قبل از المپیک زمستانی ۲۰۱۸ جریان داشت و تمرکز آن روی StarCraft II بود. مدتی بعد از آن هم تیمو لوم، مدیر بخش تلویزیون و بازاریابی کمیته‌ی بین‌المللی المپیک از تمایل این کمیته به بررسی ورزش‌های الکترونیک به‌عنوان بخشی از مسابقات المپیک صحبت کرد.

منبع : kotaku

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۲۷:۱۴ ] [ امیر روزی طلب ]
[ ]
.: Weblog Themes By nasrblog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب