دیجیتال مارکتینگ
 
نویسندگان
لینک دوستان
لینکی ثبت نشده است
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است

هواوی به چنان جایگاهی در حوزه‌ی مخابرات دنیا دست یافته که حذف آن از این اکوسیستم، تاوان بسیار هنگفتی برای همگان در پی خواهد داشت.

هواوی شرکتی بزرگ و چندملیتی است که با برخی از مهم‌ترین کسب‌وکارهای حوزه‌ی مخابرات و فناوری مراودات مالی دارد. به‌علاوه، بازیگری مهم در شتاب به‌سمت 5G است که نسل بعدی شبکه‌های بی‌سیم به‌شمار می‌رود. چنین نفوذی ایالات متحده را برای متوقف‌کردن هواوی با دشواری مضاعف رو‌به‌رو می‌سازد. ماه گذشته، کاخ‌سفید شرکت‌های آمریکایی را از استفاده‌ از تجهیزات مخابراتی چینی منع کرد؛ خاستگاهی که مدت‌ها است واشنگتن به‌عنوان تهدیدی بر امنیت ملی لحاظ کرده است. علاوه‌براین، دولت آمریکا شرکت‌های آمریکایی را از فروش فناوری به هواوی بدون اخذ مجوز منع کرد و درمقابل، هواوی نیز هرگونه تهدید امنیت ملی این کشور را تکذیب کرد.

در مجمع G20 که در ژاپن برگزار شد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده‌ی آمریکا، موضع خود را در پی دیدار با ژی جین‌پینگ، همتای چینی خود، تا حدودی تعدیل کرد. ترامپ اعلام کرد به شرکت‌های آمریکایی اجازه‌ می‌دهد به هواوی تجهیزات بفروشند؛ اما تصریح کرد مشاجره بر سر این شرکت چینی، تنها در آخرین مراحل مذاکرات تجاری آمریکا با چین حل خواهد شد. ممکن است اعطای این امتیاز انعکاسی از اهمیت چشمگیر هواوی در بین اپراتورهای مخابراتی جهان و تأمین‌کنندگان آمریکایی باشد

 

5G و زیرساخت بی‌سیم
هواوی بزرگ‌ترین عرضه‌کننده‌ی تجهیزات مخابراتی در دنیا است که دومیلیارد دلار روی تحقیق‌و‌توسعه‌ی محصولات 5G سرمایه‌گذاری کرده است. علاوه‌براین، هواوی اعلام کرده در حوزه‌ی فناوری 5G، تاکنون ۵۰ قرارداد تجاری در ۳۰ کشور دنیا امضا کرده است.

دولت آمریکا می‌خواهد هواوی را از جایگاه مطلوب خود بیرون براند؛ زیرا می‌ترسد سرویس امنیت چین از تجهیزات هواوی برای جاسوسی سایر کشورها استفاده کند؛ ادعایی که هواوی تکذیب کرده است. همچنین، آمریکا به متحدانش اصرار می‌کند آن‌ها نیز همین اقدامات را پیش گیرند تا از رسیدن هواوی به بلندپروازی‌های خود جلوگیری کنند. این در حالی است که برای شرکت‌هایی که پیش‌از‌این از هواوی استفاده می‌کردند، روی‌آوردن به تأمین‌کننده‌ی دیگر آسان نیست.

منبع :cnn

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۵ تیر ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۱۶:۱۸ ] [ امیر روزی طلب ]
[ ]
.: Weblog Themes By nasrblog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب